fredag 19 augusti 2011

18 Aug - LVG - Rekordmilen

Inte så mycket mer att säga än runt 15 minuters plåga ;)

Sist fick jag ju en tid på 14:23 och då körde jag nog så pass hårt jag klarar. Hade inga större förhoppningar om en förbättring då jag tränat mindre dom sista veckorna och borde inte ha förbättrat min form utan tvärt om.

Jag hade inte tryckt i högerfoten nog i spd pedalen vid starten och lossnade från pedalen förlorade kanske 1 sekund där. Sedan var vändningen mycket sämre än sist och kanske förlorade 1-2 sekunder där också. Annars körde jag ganska jämnt mot förra gången och fick en tid på 14:27.

Jämförde lite med förra gången och var 8 sekunder snabbare till vändningen men 12 sekunder långsammare från vändningen till mål. Svårt att säga om det var vinden eller om jag som orsakade den skillnaden. Är iaf nöjd och ser det som bra träning ;)

Om jag vill förbättre tiden är det nog lite mer styrka och köra på ett snäpp tyngre växlar. Märker själv att jag kan köra på lite för lätta växlar ibland för att slippa få ont i benen, men kan nog plåga mig mer och ändå orka hela vägen.

Tid:       00:14:27
Distans:   9.35 km
Medelfart: 38.8 km/h
Medelpuls: 166, 93 % av maximal
Maxpuls:   173, 97 % av maximal

Inga kommentarer: