torsdag 18 augusti 2011

12 Aug - MTB - Underberg/Skräddarbacken

Ett av målen med dagens tur var att prova en väg/stig mellan Underberg och Skräddarbacken som jag sett på kartan i ett par år men aldrig åkt på.

Var ganska okej, hade körts men motorcross men var inte alltför sönderkörd. Var två partier där den var lite brant och stenig så man fick gå.

När jag ändå var igång tog jag en annan grusväg från Skräddarbacken och upp tills den tog slut, sen fick jag skogsvandra en ganska lång bit över till en annan grusväg.
Halvägs hittade jag massa kantareller som dock fick stå kvar :). Var på för udda ställa för att åka tillbaka och plocka, så dom får djuren äta upp.

Kom iväg sent och kom inte hem förens halv tio och detta var första gången i höst som jag faktiskt frös rejält om fingrarna. Blev snabbt kallt när solen gick ned.

Inga kommentarer: